יש לך רצון והוא לא מתממש? 3 צעדים ואת/ה שם!

lindsay-henwood-47743-unsplash

אחד הדברים החשובים ביותר הוא לדעת 'מה אני רוצה'. אפשר לומר שזהו שלב משמעותי בדרך שלך אל השגת המטרה. אם את/ה כבר שם- זה נפלא!

העניין הוא שגם כשאנחנו יודעים מה אנו רוצים, לא תמיד אנו מצליחים להגיע לשם, להשיג זאת. אז בואו נצא לדרך. עוד לפני כן אומר כי הדברים המובאים כאן נוסו עשרות פעמים ויותר ותמיד הוכיחו את עצמם כנכונים.

הרעיון המרכזי הוא שכל מה שאני רוצה- קורה! זאת אומרת שאם אני אומרת לעצמי שאני רוצה משהו והוא לא קורה- סימן שיש משהו שמפריע לרצון שלי. הדבר הזה גורם לחלק בי לא לרצות יותר מאשר כן לרצות. כך חלק מסויים בתוכי מבטל את הרצון שלי ולא מאפשר לו להתממש במציאות. מה שעלי לעשות אם כן זה לבדוק מה אני חוששת שיקרה אם רצוני יתממש ולטפל בחשש הזה- זאת אומרת לפתור את הקושי הרגשי או הטכני שיש לי ומונע מהרצון שלי להתגשם. שלושת הצעדים הם כמו שלושה מפתחות, כל אחד מהם מקדם אותי לעבר מימוש והגשמה של הרצון שלי. לאחר שעברתי את כולם במלואם מובטח לי כי רצוני יתגשם.

שלושת הצעדים הם, אם כן,

צעד 1:  ההבנה והקבלה שיש בי חלק שאיננו רוצה בהתגשמות הרצון שלי

צעד 2:  בדיקת הסיבות. מה בתוכי איננו רוצה/ מסתייג/ מפחד/.. להשיג את הרצון שלי. מהם הגורמים המעכבים.

צעד 3: שחרור הקושי/ הגורמים המעכבים (רגשיים/ טכניים) שיש לי.

התוצאות יגיעו מיד אם אכן הגורמים המעכבים שוחררו. אם אינן מגיעות עלי לבדוק אם אכן שוחררו או שיש גרמים אחרים שלא הייתי מודעת להם.

כדי להדגים הבה נבחר אחד מן הרצונות הבאים. רצונות לדוגמה: לרדת במשקל, להתחיל ללמוד משהו, לקבל יותר לקוחות, למצוא בן/ת זוג, לשנות קריירה.. אז נניח שאני רוצה למצוא בן זוג. באמת רוצה. אבל זה לא קורה- מכך אני מבינה שהמציאות מראה לי שיש חלק בי שאיננו רוצה בכך (צעד 1). אני שואלת את עצמי מדוע אינני רוצה למצוא בן זוג- מתוך הבנה עמוקה שאם רק הייתי רוצה, ללא הסתייגויות, פחדים וכו'- הייתי כבר בזוגיות ממש ברגע זה (צעד 2), פתרון ושחרור של ההסתייגויות והגורמים המעכבים ויציאה למימוש הרצון שלי (צעד 3).

הגורמים המעכבים יכולים להתחלק לשני סוגים עיקריים: גורמים רגשיים וגורמים טכניים. הדרך לשחרור גורמים רגשיים היא בדרך כלל (אבל לא תמיד) יותר ארוכה ומורכבת מאשר שחרור גורמים טכניים. אתן דוגמה: נניח שאני רוצה לקבל יותר לקוחות: גורם מעכב רגשי יכול להיות האמונה המגבילה לפיה אני לא מספיק טובה, גורם מעכב טכני יכול להיות שיהיה לי פחות זמן לבלות עם החברות שלי. את הגורם הרגשי אוכל להחליט לשחרר על ידי תהליך רגשי פנימי שאעשה עם עצמי או בליווי של אשת מקצוע ואת הגורם הטכני אוכל לפתור על ידי בדיקת היומן שלי ומציאת שעות וימים בהן אוכל לבלות עם חברותיי.

הערה: גורמים אלה נקראים בשפת הקאוצ'ינג גם 'חסמי הצלחה'. עוד אציין כי לא תמיד הם מצויים ברמה המודעת שלנו אבל עם סבלנות ונחישות נוכל לגלות מהם. אפשר להעזר בחבר או בכתיבה כדי לזהות אותם (יש כאן גם את תרגיל 'הקול בראש' שיכול לעזור). גורמים נוספים לדוגמה יכולים להיות: פחד מהלא ידוע (פחד לצאת מאזור הנוחות), בחירת מטרות מוטעות (כאלה שאינן שלי, למשל), הרגלים ועוד.

יש פה סוד אמיתי. משהו שתמיד עובד, כשהגורמים המעכבים הם טכניים בלבד, יכולה להיות הדרך למימוש הרצון פשוטה, מהירה וקלה, אז אפשר לראות איך מיד עם שחרורם נפתחת הדרך והרצון מתממש. גם כשהגורמים הם רגשיים, התהליך הזה קורה רק שעלינו להיות סבלניים קצת יותר.

מאחלת לך המון הצלחה בדרך להגשמת חלומותיך ורצונותיך.

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *