מטרה פנימית- איך נדע מהי וכיצד להשיגה

האם אנו שקועים ברחמים עצמיים שהיינו רוצים שייפסקו? אולי כעס הוא משהו שהיינו רוצים שישתנה בתוכנו, אולי לתת יותר אמון בעולם או בעצמנו, לפטפט פחות, להיות ישרים יותר, נדיבים יותר וכן הלאה.

מעבר למטרות החיצוניות החשובות מאוד.. מטרות כמו: פרנסה, זוגיות, קריירה ואפילו חופשה בחו"ל.. מה היינו רוצים שיקרה לנו מבפנים?

חשוב שנקבע לעצמנו גם מטרה פנימית- לאן אני רוצה לכוון את חיי? מה הייתי רוצה ללמוד/ לתקן מבחינת האופי והאישיות שלי? כך נדע שעם הזמן משהו בנו הופך לטוב יותר לעולם ולעצמנו.

אם הסכמת איתי..

השאלה החשובה היא- איך נדע מהי המטרה הפנימית שלנו? הגאון מווילנה אמר שמה שקל לנו לעשות- את זה כבר למדנו ומה שממש קשה לנו לעשות אבל בתוכנו אנו יודעים שעלינו לעשותו- זוהי המטרה הפנימית שעלינו לקבוע לעצמנו.

נכון, קביעת המטרה היא רק תחילת הדרך אבל בעצם, בלעדיה לא נוכל בכלל להיות בדרך אלא נשוטט בחיים ללא כיוון וללא יעד.

המטרה אם כן, תיתן לנו כיוון ויעד אבל, איך נדע מה הדרך להשיג את המטרה? זוהי שאלה חשובה שראוי שתישאל אבל לא באופן תאורטי אלא רק לאחר שנקבעה המטרה. אז השאלה תהיה: איך אפשר להיגע מנקודה A לנקודה B? מהמצב המצוי למצב הרצוי?

אומר 3 דברים חשובים בעניין זה:

  1. דרכים שונות יכולות להוביל אל אותה מטרה (כשמדובר במטרה פנימית- אפשר להגיע אליה דרך טיפול מסוג כשלהו- שישחרר אותנו ממטעני העבר ויאפשר לנו לפעול באופן חופשי יחסית מדפוסים, יכול להיות שנמצא דרך רוחנית לעבוד בה, אולי סביבה וחברה נכונות, או חומרי השראה שאפשר למצוא היום בשפע וכן הלאה.
  2. נובע מהסעיף הקודם- לכל אחד דרך ייחודית משלו להגיע אל המטרה שקבע לעצמו. ויכול להיות שהדרך שמתאימה לי היום לא תתאים לי בזמן אחר.
  3. אולי הסעיף החשוב מכולם.. מכירים את המשפט: "כשהתלמיד מוכן המורה מופיע"? על אותו משקל בדיוק- כשהאדם יודע לאן ברצונו להגיע- הדרך מופיעה! זה לא אומר שנשב בחיבוק ידיים ונחכה למישהו שיבוא עם פתרון מיידי וקל עבורנו. אלא נחפש, נתאמץ עד שנמצא את הדרך שבה נוכל להתחיל ללכת.. ובזמן שנחפש ניתן למשהו בתוכנו לזכור שאנחנו מוכנים ולכן, הדרך כנראה כבר הופיעה- עלינו רק לגלות אותה.

אז.. אני מזמינה אותך להקדיש זמן כדי למצוא מטרה אחת לפחות איתה אפשר להתחיל, לרצות בה מאוד מאוד, כדי לשרת טוב יותר את העולם בו אני חי וכדי לחיות חיים טובים ומלאים יותר.

בהצלחה!

אשמח ללוות אותך בדרכך החשובה,

054-7793382

כרמית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *