עבודה בחלקים- להפריד את עצמי מחלקים שונים בתוכי

דימוי עצמי נמוך? התקפי חרדה? כעס בלתי נשלט? וכדומה רגשות ומצבים שקשה לך להכיל או להתנהל כשהם מגיעים? ברשימה קצרה זו אתן כלי יעיל להתמודדות עם מצבים כאלה ודומיהם.

כאשר אני מרגישה שאני לא שווה או חסרת ביטחון למשל, מה שקורה זה שבאותו רגע אני מזדהה כל כולי עם ההרגשה הזאת. המחשבות רצות בלופ ואין מוצא מהמצב הקשה בו אני נמצאת. כך גם במצב של חרדה וכן הלאה.

אז מה עושים? אני מזהה את ההרגשה/ המחשבה/ המצב ואומרת לעצמי: "יש בי חלק שמרגיש עכשיו לא שווה/ חסר בטחון". אם יש באפשרותי: אני מנסה לעורר בתוכי סקרנות לגבי החלק הזה להכיר אותו. אז.. ראשית אני מאפשרת לו להיות. אני מנסה לגלות איפה הוא יושב בתוך הגוף שלי. בד"כ יש לזה מקום. אם קשה לי לאתר מקום מדויק אני יכולה לומר איזור בגוף באופן כללי: ראש, חלק קדמי (חזה בטן) חלק אחורי- גב, ידיים, רגליים.. אם יש מיקום מדויק זה נפלא. ואז אולי אפשר להתבונן עוד- מה הצבע באיזור הזה? האם יש או אין תנועה? צורה וכו.. כל מה שאני רוצה לעשות זה לזכור שזה חלק בי, לאפשר לו להיות ואולי גם להיות בסקרנות כלפיו. אפשר גם להרגיש איך אני יושבת לידו (ממש לראות את עצמי או להרגיש את עצמי בתוך אותו איזור בגוף), נותנת לו את מה שהוא זקוק לו כרגע: רוגע, חום, אהבה, חיבוק…

העניין העיקרי פה הוא הפרדה ביני לבין החלק הזה. זאת אומרת, אם אין באפשרותי להתרכז עכשיו כדי להכיר אותו יותר כל מה שעלי לעשות זה לזכור שזה בסה"כ חלק בי. ברגע זה ממש יש בי חלקים נוספים. אחרים. שגם אם אינני מרגישה או נמצאת איתם בקשר כרגע- הם מצויים בי. עצם ההבנה וההזכרות שאני חווה כרגע היבט או חלק אחד מסויים ממני, מרגיעה את כל המערכת ומאפשרת לנו לא להזדהות עם המצב.

מקווה שיהיה לך לעזר. בהצלחה:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *