על אהבה, על זוגיות ו5 עצות כיצד למגנט אלינו אהבה או איך למצוא זוגיות

"המשימה שלך היא לא לחפש אהבה אלא לחפש ולמצוא את כל המחסומים שבנית נגדה" רומי.

כולנו רוצים אהבה ואנו נוטים לקשר זוגיות עם אהבה. החיבור הזה הוא נכון פעמים רבות, אך אין הוא מחייב. כולנו יודעים שיש מצבים של זוגיות ללא אהבה אך לא בכך העיקר אלא במקום האחר. במקום בו אנו מחכים שהזוגיות תכניס אהבה לחיינו. ואז, בדרך כלל, איננו מבינים מדוע אין לנו זוגיות, מדוע היא לא מגיעה..

בזוגיות אנו נותנים ביטוי לאהבה שקיימת בנו ואנו מקבלים את ביטוייו של האחר לאהבה שקיימת בו. והיא קיימת. בכולנו. העניין במציאת זוגיות אם כך, איננו במציאת אהבה אלא בראיית קיומה. בכך שנפנה לה את המרחב לו היא זקוקה כדי גדול ולפרוח.

ומה בדרך כלל יש במרחב הזה? מה תופס את מקומו ולא מאפשר לה להתרחב ולהרחיב את ליבנו? בדרך כלל יש במרחב הזה כל מני מחשבות שליליות על עצמנו או על הזולת, יש במרחב הזה פחדים ורגשות אחרים המונעים מאיתנו לגעת- להעז- לשנות, יש שם אמונות המגבילות את אושרנו ואת האמון שלנו בעצמנו או בעולם ודפוסי התנהגות המשאירים את המרחב הזה מצומצם וכמעט בלתי חדיר, יש במרחב הזה כל מני זיכרונות מהעבר המכתיבים לנו את ההווה ואולי עוד דברים הנמצאים בו כמו חפצים ישנים ומאובקים הממלאים חדר מקסים ביופיו ואם רק היינו מוציאים אותם החוצה, מאווררים את החדר, פותחים חלונות ונותנים לאור ולאוויר צח להיכנס היינו מבינים שכבר התברכנו. ולא רק אנחנו היינו מבינים זאת אלא כל מי שיפגוש אותנו יראה גם הוא את האור ויתמגנט אליו.

אז מה אנחנו צריכים לעשות כדי למגנט אלינו אהבה? או כדי למצוא זוגיות? אנו צריכים להיות אהבה! דומה מושך את הדומה לו. איך נוכל לעשות זאת? ראשית, יש להבין את חשיבות הדבר, להיות בבקשה/ בתפילה/ ברצון  (בחרו את המילה הקרובה ללבכם) למצוא את האהבה שבלבנו- לעצמנו, לזולת, לעולם ולאפשר אותה. שנית, יש לחפש ולמצוא, כפי שאומר רומי, את כל המחסומים שבנינו נגדה (נגד האהבה) ואז, לוותר עליהם, להשתחרר מהם בידיעה שהיו כאן כדי לשרת אותנו וכעת הסתיים תפקידם. כאן יש לדבר שני פנים: האחד- כל המחסומים שבנינו נגד אהבת עצמנו והשני- כל המחסומים שבנינו נגד אהבה לזולת והתמסרות לזולת. ולבסוף, אפשר גם לצאת לבלות, להירשם לקורס שמעניין אותי, לשבת בחוף הים, להירשם לאתר היכרויות, ללכת ברגל בשדרה- כל אחד ומה שהוא מתחבר אליו, וזה יקרה.

כי זה פשוט. יקרה.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *