פסיכותרפיה ברוח האקומי מהי/ אימון טרנספורמטיבי מהו

אני מאמינה שהאדם חשוב יותר מהשיטה, מהאג'נדה. מטופלים שונים זקוקים לשיטות שונות ולעיתים אותו מטופל זקוק גם הוא למגוון של דרכים. לכן, אני משלבת בעבודה בקליניקה כלים שונים ממספר שיטות בהן התמקצעתי וצברתי נסיון. השילוב הזה מביא לתוצאות מיטביות בזמן קצר יחסית. מצרפת כאן התייחסות לשני כיוונים עיקריים.

על האקומי- קטע קצר מתוך אתר האקומי (ובסופו גם לינק לאתר):

שיטת האקומי לפסיכותרפיה חוויתית הינה שיטה אלגנטית ואפקטיבית להתפתחות, שינוי וצמיחה. היא פסיכותרפיית עומק המבוססת על מודעות לרגע (mindfulness) ומשתמשת ברגע ההווה כנתיב ישיר, מהיר וחוויתי לחומר לא מודע. השיטה פועלת לשינוי עמוק של דפוסים, חוויות והתנהגויות ומשתמשת במגוון רחב של טכניקות בעבודה עם יחידים, זוגות, משפחות וקבוצות.

בנוסף, פסיכותרפיית האקומי משתמשת בתבונת הגוף כשער ליצירת התפתחות ברבדים עמוקים, שלעיתים אינם נגישים לשפה והבנה ורבלית. השיטה מגובה באלפי שעות של יישום קליני וכן במחקר על האפקט הנוירולוגי של תודעת מיינדפולנס ויישומו לצורך שינוי במבני עומק פסיכולוגים. יעילות השיטה מתאפיינת בחשיפת חומרים פסיכולוגים המארגנים את האישיות ויצירת חוויה טרנספורמטיבית המהווה כר לתובנות חדשות אודות המציאות. תוצאות טיפוסיות מתאפיינות בשינוי עמוק ברמה רגשית, קוגניטיבית והתנהגותית.

אתר האקומי ישראל

האימון הטרנספורמטיבי משלב חכמה, כלים וידע משני עולמות: טיפול ואימון.

פעמים רבות כשאנחנו עוברים תהליך אימוני בלבד- אנו מצליחים להשיג את המטרות שלנו אך אמונות הבסיס שיצרו את הקושי מלכתחילה- ממשיכות לנהל את חיינו.

מאידך, כשאנו עוברים תהליך טיפולי בלבד, נוכל להגיע לשינוי של אמונות וחוויות (טרנספורמציה), אך לא תמיד נצליח לתת לשינוי זה ביטוי בחיינו.

באימון טרנספורמטיבי נעבור תהליך של שינוי אמונות וחוויות (טרנספורמציה), על ידי עבודה תראפויטית ונאפשר שילוב (אינטגרציה) של שינוי זה לתוך החיים על ידי כלים אימוניים קלאסיים.

אשמח ללוות אותך אל השינוי המיוחל

ליצירת קשר:

אימייל  [email protected]  
טלפון 054-779-3382
 הסבר מפורט יותר על הטיפול:

מהות האימון הטרנספורמטיבי היא השגת מטרות או שינוי בחיים על ידי עבודה עם כלים אימוניים ועם חוויות ואמונות בסיס מודעות ובלתי מודעות אותן רכשנו במהלך חיינו.

קצת על עולמנו הפנימי: אמונות בסיס הן מסקנות על עצמי ועל העולם שנועדו להגן עלינו בזמן שהגענו אליהן. מסקנות אלו הביאו אותנו להתנהגויות מסויימות ולאחר שחזרנו עליהן שוב ושוב הן הפכו לדפוס- (לכולנו יש דפוסים רבים רגשיים, מחשבתיים, פיזיים והתנהגותיים).

כאשר הדפוסים ואמונות הבסיס פוגעים בחיינו, מגבילים את האושר ואת המימוש העצמי שלנו, אנו מנסים לשנותם ומגלים שאין לנו שליטה או יכולת לשנות את המצב.

ובכל זאת, מערכת העצבים שלנו היא פלסטית. זאת אומרת שהיא יכולה להשתנות בהתאם להתנסויות ולחוויות שלנו.

התהליך:

*הקשר האישי הינו הבסיס ממנו יוצא התהליך כולו. קשר זה הוא קשר של הקשבה, הכלה ואמון בו תוכל להרגיש בטוח להיחשף ולעבור תהליך משמעותי.

  1. את/ה מביא מטרה/ קושי .
  2. יחד, במצב של מודעות קשובה (כך נוכל לחקור את הדברים- מחשבות רגשות, תחושות וכו', כפי שהם כאן ועכשיו), נלמד אלו דפוסים או אמונות בסיס מונעים ממך להגיע אל המטרה. נגיע למקור שהפיק את הקושי. (אמונות שנוצרו בעבר והיו רלוונטיות, אלא שהיום אינן משרתות אותך יותר ובדרך כלל אינך מודע כלל לקיומן אף על פי שהן מנהלות את חייך).
  3. דרך עבודה פנימה, נאפשר לאותן אמונות לעבור טרנספורמציה מקדמת- התמרה שתביא איתה שינוי מהותי לחייך- שינוי רגשי, שינוי בפרשנות של מה שקורה, שינוי התנהגותי ושינויים נוספים גם ביחס העולם כלפיך. כאן ישתנו בעצם האמונות המגבילות אותך בהשגת המטרה- לאמונות מקדמות.
  4. את השינוי/ הטרנספורציה הזאת נטמיע בחייך, כאן נשתמש בכלים אימוניים קלאסיים ובכלים נוספים. המטרה: השינוי יבוא לידי ביטוי בתחומים רבים ככל האפשר בחייך כגון: קריירה, מערכות יחסים..

זהו תהליך מהיר ואפקטיבי של ריפוי, שינוי וצמיחה.

אשמח ללוות אותך אל השינוי המיוחל

ליצירת קשר:

אימייל  [email protected]  
טלפון 054-779-3382

 

9 תגובות בנושא “פסיכותרפיה ברוח האקומי מהי/ אימון טרנספורמטיבי מהו”

  1. כרמית יקרה, אני כותבת לך את המכתב הזה עוד לפני שמצאתי בן זוג אבל אני יכולה לומר לך שכבר מצאתי אהבה!! הבנתי שהיא נמצאת בתוכי, למדתי לראות אותה, לקבל אותה, לא לברוח ממנה רק בגלל שנפגעתי בעבר ואני מפחדת להיפגע שוב. למדתי להחמיא לעצמי והבנתי שהייתה לי אמונה מגבילה שלא אפשרה לי לעשות את זה. עשינו סימולציות מצחיקות של שיחות טלפון ודייט ראשון ואפילו התחלתי לעשות הליכות. עכשיו אני כבר יודעת שאני בדרך הנכונה וזה רק עניין של זמן עד שאמצא את המיועד.
    תודה על הכל, טלי (מרץ 2014)

  2. כרמית, את מאוד יסודית, משקיעה, נותנת את עצמך, לא מסתכלת בשעון בכלל, מוכשרת, מבינה עניין, תומכת, איכפתית, מכוונת, מעודדת ועוד המון.
    יש לי המון תודה והערכה כמה את נתת לי, ממשיכה לתת ועוד תתני לי.
    תודה רבה לך, תודה

  3. שנה טובה ומתוקה לך כרמית,
    השבוע נכנסתי לבלוג שלך. ראיתי שיש שם מכתבי תודה וחשבתי לעצמי שזו מתנה שאני יכולה לתת לך לכבוד השנה החדשה. כי מה אפשר לתת לאדם שיודע להקשיב באמת- גם למה שאני לא שומעת ולראות בדיוק את מה שמעכב או מונע ממני להתקדם. וללוות אותי- צעד צעד- -במקצוענות. עד לשינוי המיוחל. ואולי זאת לא רק מתנה לך אלא לכל מי שיקרא את המכתב הזה ורוצה לעבור תהליכים, להתקדם ולהתרחב.. נכון שאני עדיין נמצאת בתוך התהליך אבל אני בתהליך!!!! בכל יום אני רואהאיך החיים שלי משתנים לטובה. וזה ממלא אותי בשמחה.
    אז, קבלי ממני את המייל הזה כמתנת ראש השנה. ואישור להפיץ אתו.
    וגם חיבוק גדול (כמו שלמדתי ממך לתת- מכל הלב).
    אוהבת XXX

    ספטמבר 2015

  4. אני (יותר נכון אנחנו- כל המשפחה), רוצים לכתוב לך מכתב תודה.. עברתי תהליך מדהים שנגע בכל פן בחיי: הורות, זוגיות, עבודה, מערכות יחסים עם חברים ומשפחה ועם ההורים שלי (..כמובן:). לפעמים לא הבנתי את את הסיבות או את תרומתן אבל למדתי לסמוך על המערכת שלי (הביטוי נכנס חזק ללכסיקון המשפחתי) ולדעת שהיא מגיעה לאן שצריך ומתי שצריך. אני יודעת שזו אני והרצון שלי לעבוד ולהתפתח ובכל זאת, אם את לא היית- לא הייתי עכשיו היכן שאני. הבטחון שנתת לי להביא את מי שאני עם כל מה שיש בי בלי לפחד ממה שתחבי עלי היה חלק נכבד מכך וזה קשור לאהבה הגדולה שיש בך, שאני מדברת עליה כל כך הרבה. וגם ביכולת שלך להיות איתי ממש ברגע ולזהות באופן מדויק להפליא את המקום, המצב, האמונה שאני מביאה.. כרמית, החיים שלי מלאים יותר, חיים יותר, אני יודעת להקשיב ולאהוב את עצמי וזה משפיע החוצה. אז אני- אנחנו מודים לך. על מה שאיפשרת ועל מי שאת.

    קרן (קלינאית תקשורת)

  5. כרמית, שינית לי את החיים בכל המובנים! לפני שפגשתי אותך נמנעתי מלצאת לדייט או אפילו ארוחה עם חברים ותוך כדי הטיפול מצאתי את עצמי מביעה את דעתי, יוזמת קשרים ומפגשים ונהנית מכך. גיליתי בעצמי עולם מלא באופטימיות ובסקרנות לגבי עצמי, לגבי אחרים ולגבי העתיד. תודה, כרמית

    ד.

  6. בתקופה הכי קשה שהייתה לי בחיים, כשלא ידעתי מה אני רוצה ולאן אני הולך (רק ידעתי שלא טוב לי), כרמית עזרה לי למצוא את הייעוד שלי (קריירה)!! בזמן קצר וביעילות עזרה לי לגלות מה אני רוצה לעשות ואף יצרה איתי תוכנית אופרטיבית ברורה וממוקדת.
    היום אני חי את הייעוד שלי!!
    תודה לך כרמית (א.ר.)

  7. טוב, אז זהו שאין לי מילים. אני פשוט אומר תודה, תודה ושוב פעם תודה. אמנם אנחנו עוד נפגשות מדי פעם (ל'חיזוקית'- זו המצאה שלי..) אבל מבחינתי המטרה הושגה. יש לי זוגיות. מרגשת. מהממת. כמו שרציתי. (לאחרונה היו אפילו כמה מריבות- אני מחשיבה את זה כדבר טוב!!).
    כרמית מה אומר? אני אוהבת אותך! תודה!
    אורנית

  8. כרמית, אני מקווה שהחמניות יצליחו להביע את מה שהגיע אל חיי בשבועות האחרונים. אור ואהבה. אמנם זו רק התחלה של קשר אבל בשבילי זה הרבה כי אפילו להאמין בכך שזה מגיע לי התקשיתי מאוד כשנפגשנו (ואולי זה היה הצעד העיקרי שעשיתי..). הייתי צריכה לעבור 'מסלול' וכל דבר היה נראה לי בלתי אפשרי- לחפש אתר היכרויות- אני? להצטלם? לנסח כמה משפטים על עצמי? לנסח לעצמי ולאתר מה בדיוק אני רוצה? אני לא מאמינה שעשיתי את כל אלו ורוצה לומר שלא פעם עשיתי זאת רק מפני שהתחייבתי לתהליך- מולך. אז זהו. אשאר בקשר כפי שהבטחתי.
    אעדכן.
    כל טוב לך,
    ליאור

  9. כרמית היא מאמנת בנשמה. מצד אחד סבלנית ויודעת להקשיב. מצד שני לא מוותרת ומניעה לפעולה. אני רציתי כל כך הרבה פעמים לוותר לעצמי אבל היא לא נתנה לי ודחפה אותי לעשייה. תמיד מחזירה טלפונים ונמצאת שם בשבילי. אני יוצאת לדייטים אבל זה לא העיקר. העיקר הוא שעכשיו אני באמת יודעת שאני רוצה זוגיות ועושה הכל בשביל זה ולפני זה עשיתי כל מה שאפשר כדי שזה לא יקרה למרות שאמרתי שאני רוצה.
    אם הייתי צריכה לבחור שוב- הייתי בוחרת אותה ואני גם יודעת שאחזור אם אצטרך עזרה בדברים אחרים.
    א.נ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *