אימון למימוש עצמי- מבוגרים

מקצוע ועבודה, קריירה, הורות, זוגיות, חברות, רוחניות, ערכיות, עזרה לזולת, הבנה, יצירתיות- הרשימה היא סופית אמנם אך ארוכה מאוד. היכן נמצא המימוש העצמי שלי?

מהן המטרות בחיי בזמן הווה, מה ייתן להם משמעות עמוקה יותר ותחושה מספקת של הגשמה? אלו הן שאלות גדולות.

האם אני יכולה להגדיר לעצמי את אלה, או שמא, התרחקתי כל כך מעצמי שקשה לי למצוא את הדרך חזרה ואני זקוקה למישהו שינחה אותי לעבר עצמי.

מישהו שילווה אותי במסע הזה ויעזור לי לברור (מבין הנורמות והמוסכמות שגדלתי עליהן, הדפוסים והאמונות שסיגלתי לעצמי ודברים נוספים שעיצבו את אישיותי והפכו אותה למה שהיא היום)- מה באמת אני, מה משרת אותי ומה מפעיל אותי למרות שהוא כבר לא משרת אותי. כיצד אני יכול להיפרד ממנו ולאפשר למשהו אחר להיכנס.

כולנו יודעים מה טוב לנו- מה מקרב אותנו למימוש העצמי שלנו ומה מרחיק אותנו ממנו. אלא שלפעמים אנו זקוקים לתמיכה, לאדם או מקום שיאפשרו לנו את התנאים המתאימים כדי לראות זאת וכדי לבחור בזאת.

ואולי אני כבר יודעת לאן אני רוצה להגיע אבל אינני יודעת כיצד. ממה מורכבת הדרך? היכן להתחיל? ומה הצעד הבא? ואיך בוחרים את מה שמתאים לי ואיך לומדים ממה שאינני מצליחה ושוב.. ומה השלב הבא. עד שאני מגיעה ליעד.

או, שאני יודעת את כל אלו אבל, פשוט צריכה להיות מחויבת לאדם נוסף ולדעת שעליי לעמוד בהחלטות שקיבלתי. אני זקוקה למישהו שיעזור לי להתמקד במטרה ואולי גם יעזור לי ליצור ישות כזאת בתוך עצמי כדי שאוכל להפעילה בכל שלב בחיי. זאת מפני שתמיד יש עוד דרכים להרחיב את ההגשמה העצמית שלי וחשוב שאקבל כלים שיעזרו לי גם בעתיד.

לכל אדם המימוש שלו, ההגשמה העצמית שלו, הרצונות שלו והדרכים המתאימות לו להשיגם- אין נוסחה אחת שמתאימה לכולם. צריך קשב רב, תשומת לב, אמון אמתי באדם וביכולותיו, עידוד לפעולה וכלים מתאימים. וברגע שעולה אדם על המסלול לעבר המימוש העצמי שלו- הוא כבר נמצא בו, הוא חולם, והוא מגיע.

הכרת תודה לעולם, לחיים ולעצמי יכולה להיות תוצאה של תהליך כזה. וזה המימוש העצמי שלי- להנחות אנשים אל עבר התחושה המופלאה הזאת הממלאת את האדם בסיפוק ואושר אמתיים.

*בתהליך משולבים כל הזמן כלים מתחום האימון והטיפול הרגשי. שילוב אשר מביא לתוצאות אפקטיביות בזמן קצר יחסית.

  • להסבר על התהליך לחץ כאן

2 תגובות בנושא “אימון למימוש עצמי- מבוגרים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *